Южная железная дорогаСтанции
Україна, Сумська областьстанція Охтирка
Украина, Сумская областьстанция Ахтырка
Автор: Oleg Belous                   Дата: 13 августа 2019 г.

Информация о фото

Опубликовано: 08.10.2019 15:41
Просмотров: 88
Лицензия: Copyright ©

Постоянная ссылка

Комментарии (4)

Где-то я когда-то читал, что чуть ли не при царе был проект соединить Ахтырку с Гадячем. Вроде, и насыпь там частично была сделана, но потом проект забросили. Как для Сумской области, было бы неплохо таки соединить эти два тупиковых участка.
Фото: 2174 · Фотомодератор
а еще подвести в Гадяч Лебединскую ветку Well
Фото: 280 · Автор фото
Цитата (artemix, 08.10.2019 16:23):
>Где-то я когда-то читал, что чуть ли не при царе был проект соединить Ахтырку с Гадячем. Вроде, и насыпь там частично была сделана, но потом проект забросили. Как для Сумской области, было бы неплохо таки соединить эти два тупиковых участка.
 
Гадяч. Залізничне сполучення з’явилось тут наприкінці 19 сторіччя. Цьому сприяв тодішній міністр шляхів сполучення Російської імперії Аполлон Костянтинович Кривошеїн, який мав у цій місцевості маєток. Будівництво Гадяцької під’їзної колії нормальної ширини було дозволено Комітетом Міністрів 1 червня 1893 року, а вже 15 жовтня 1894-го дільниця Лохвиця — Гадяч відкрилася для правильного руху. Спорудження лінії мало продовжуватись, але, на жаль, попри всі плани, станція Гадяч так і залишилась тупиковою.
 
За найпершим  проектом «чавунка» повинна була пройти від Лохвиці — через Гадяч — до Лебедина. Але від цього відмовилися у тому ж таки 1894 році, коли Кривошеїн пішов у відставку.  Пізніше, перед Першою світовою війною, Гадяч мали сполучити залізницею з Охтиркою. 13 березня 1912 року комісія з нових залізниць, закінчивши обговорення проекту будівництва кількох залізничних гілок до державних магістралей, серед першочергових та найбільш нагальних планів назвала спорудження гілки до Південних залізниць — від ст. Охтирка до ст. Гадяч. «Комиссия о новых железных дорогах … по вопросу о сооружении линии Ахтырка — Гадяч предложила предпринимателю — генералу В. В. Максимову  осуществить кратчайшее соединение между конечными пунктами, причем линия должна подходить к Чупаховскому и Веприкскому сахарным заводам. К гор. Зенькову должно произвести изыскания для соединения его отдельной ветвью, которая могла бы в будущем стать частью магистрали, проектируемой от ст. Полтава к ст. Конотоп или к ст. Путивль», — повідомляв 7 квітня 1912 року «Вестник ЮЖД».
 
Перша світова війна зупинила бурхливий розвиток залізничного транспорту Російської імперії, тож проекту лінії Гадяч — Охтирка не судилося стати реальністю. А просторий залізничний вокзал, який було побудовано з розрахунку на те, що станція має бути вузловою, у 1943 році  підірвали німці... Нині лише залізничний насип, що був збудований до села Мартинівка, та кам’яні мостові опори через річки Грунь та Псел нагадують про колишні плани.
 
/з офіційного сайту Південної залізниці/
Точно! Похоже, это я и читал Well
Добавить комментарий
Вы не можете оставлять комментарии так как не вошли на сайт.
Зарегистририруйтесь или авторизируйтесь на сайте, пожалуйста, чтоб иметь возможность добавлять комментарии.
Статьи · Блоги · Обратная связь · Редколлегия · Правила